| Σχολή | 
 ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | 
| Τμήμα | 
 ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | 
| Επίπεδο σπουδών | 
 ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | 
| Κατηγορία μαθήματος | 
 Υποχρεωτικό επιλογής | 
| Διδάσκων | 
 Μελη ΔΕΠ Τμ. Βιολογίας | 
| Κωδικός μαθήματος | 
 Geol_008 | 
| Εξάμηνο σπουδών | 
 1ο | 
| Τίτλος μαθήματος | 
 Στοιχεία Ζωολογίας και Βοτανικής | 
| Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | 
 Διαλέξεις  | 
| Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 
 3Θ | 
| Πιστωτικές μονάδες | 
 3 | 
| Τύπος μαθήματος | 
 Υποβάθρου | 
| Προαπαιτούμενα μαθήματα | 
 ΟΧΙ | 
| Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | 
 Ελληνική | 
| Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | 
 Ναί (Στην Αγγλική) | 
| Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | 
 https://eclass.upatras.gr/courses/BIO369/ | 
| Μαθησιακά αποτελέσματα | 
 Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στο να μπορεί ο φοιτητής να:
- Κατανοήσει τις βασικές έννοιες και διεργασίες της επιστήμης της Βιολογίας
 
- Κατανοήσει τη λειτουργία των κυττάρων και να αποκτήσει βασικές γνώσεις γενετικής και βιοτεχνολογίας
 
- Να αποκτήσει βασικές γνώσεις επί της δομής και της λειτουργίας των φυτικών και ζωικών οργανισμών
 
- Να αποκτήσει βασικές γνώσεις εξέλιξης και ποικιλότητας της ζωής
 
- να αποκτήσει βασικές γνώσεις για την οικολογία, τις βιοκοινότητες και τα οικοσυστήματα, την βιόσφαιρα και την βιοποικιλότητα σε πολλαπλές κλίμακες
 
 
Στο τέλος αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει περαιτέρω αναπτύξει τις ακόλουθες δεξιότητες : 
- Ικανότητα να επιδεικνύει γνώση και κατανόηση των ουσιωδών δεδομένων, εννοιών αρχών και θεωριών της επιστήμης της Βιολογίας
 
- Ικανότητα να εφαρμόζει αυτή τη γνώση και κατανόηση στη λύση βιολογικών θεμάτων
 
- Ικανότητα να αλληλοεπιδρά με άλλους σε βιολογικά προβλήματα διεπιστημονικής φύσης
 
- Δεξιότητες διερεύνησης και μελέτης που χρειάζονται για την επαγγελματική του ανάπτυξη
 
 
 | 
| Γενικές Ικανότητες | 
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
 
- Αυτόνομη Εργασία
 
- Ομαδική Εργασία
 
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
 
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης 
 
 
 | 
| Περιεχόμενο μαθήματος | 
 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ-ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
- Η ζωή δεν είναι μόνο το άθροισμα των μερών της
 
- Ομοιότητες και διαφορές των ζωντανών οργανισμών
 
- Τι είναι «είδος»
 
- Η Επιστημονική μέθοδος έρευνας στη Βιολογία-Παραδείγματα
 
- Επιστημονικές θεωρίες σχετικές με τη Βιολογία- Παραδείγματα
 
 
ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΤΑ ΚΥΤΤΑΡΑ – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ 
- Τα μόρια της ζωής
 
- Δομή του κυττάρου
 
- Ενέργεια και μεταβολισμός
 
- Δέσμευση και απελευθέρωση ενέργειας
 
- Δομή και λειτουργία του DNA
 
- Η γονιδιακή έκφραση και έλεγχος
 
- Πως αναπαράγονται τα κύτταρα
 
- Πρότυπα κληρονόμησης
 
- Βιοτεχνολογία
 
 
ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΟΙ ΦΥΤΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ 
- H Δομή και η Λειτουργία των φυτικών οργανισμών είναι μία ιστορία προσαρμογής και φυσικής επιλογής.
 
- "Διαφέρουν" τα φυτά από τους ζωικούς οργανισμούς ;
 
- Η σημασία των φυτικών οργανισμών στην έρευνα και τη Βιοτεχνολογία
 
 
ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΟΙ ΖΩΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ 
- Η δομή των ζωικών οργανισμών: Ζωικοί ιστοί, όργανα, συστήματα.
 
- Πώς σχετίζεται η δομή του ζωικού σώματος με τη λειτουργία του;
 
- Η εξέλιξη των ανατομικών και φυσιολογικών χαρακτηριστικών των ζωικών οργανισμών, μέσω της φυσικής επιλογής
 
 
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΚΑΙ ΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑΣ 
- Αποδείξεις και διαδικασίες της εξέλιξης
 
- Εξέλιξη των οργανισμών στο χρόνο
 
- Η σημερινή βιοποικιλότητα και η σημασία της
 
 
ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ, ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ & ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ - ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ 
- Ο οργανισμός και το περιβάλλον του
 
- Πληθυσμιακή οικολογία
 
- Θεμελιώδεις έννοιες και ορισμοί της  Οικολογίας - Επίπεδα οργάνωσης της ζωής
 
- Βιοκοινότητες και οικοσυστήματα
 
- Ροή της ενέργειας και κύκλοι των θρεπτικών στα οικοσυστήματα
 
- Εξέλιξη των οικοσυστημάτων ή Πως αλλάζουν οι βιοκοινότητες
 
 
ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ & ΒΙΟΣΦΑΙΡΑ 
- Η Βιόσφαιρα και ο Άνθρωπος
 
- Κλίμα και οι παράγοντες που το επηρεάζουν
 
- Οι κύριες μεγα-κοινότητες της Γης και οι περιβαλλοντικοί παράγοντες  που επηρεάζουν τη ζωή στις μεγα-κοινότητες
 
- Επιδράσεις του ανθρώπου στη βιόσφαιρα
 
- Εισαγωγικά στοιχεία για την διατήρηση της βιοποικιλότητας-παραδείγματα
 
 
 | 
| Τρόπος παράδοσης | 
 Παραδόσεις του μαθήματος στην τάξη  | 
| Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών | 
- Παρουσιάσεις με χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία (Power Point)
 
- Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
 
 
 | 
| Οργάνωση διδασκαλίας | 
 
| Δραστηριότητα | 
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου | 
 
|  Διαλέξεις | 
39 | 
 
|  Αυτοτελής Μελέτη | 
50  | 
 
|  Σύνολο μαθήματος | 
89  | 
 
 
 | 
|  Αξιολόγηση φοιτητών | 
- Γραπτή τελική εξέταση (100%)
 
- Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης
 
 
 | 
| Προτεινόμενη βιβλιογραφία | 
 -Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
 -Συναφή επιστημονικά περιοδικά: 
- Starr Cecie, Evers Christine, Starr Lisa (2014). Βιολογία Βασικές Έννοιες και Αρχές . Utopia Publishing.
 
- CAMPBELL NEIL A., REECE JANE B. (2015). ΒΙΟΛΟΓΙΑ, ΤΟΜΟΣ Ι Η χημεία της ζωής - Το κύτταρο - Γενετική (μετάφραση: Κοκκορόγιαννης Θόδωρος, Βακάκη Βασιλική). Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.
 
- ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ– (BIO369, eclass.upatras.gr)
 
 
 |