| Σχολή | 
 ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | 
| Τμήμα | 
 ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | 
| Επίπεδο σπουδών | 
 ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | 
| Κατηγορία μαθήματος | 
 Υποχρεωτικό | 
| Διδάσκων | 
 Ι. Κουκουβέλας Καθηγητής, Α. Ζεληλίδης Καθηγητής, Π. Ξυπολιάς Καθηγητής, Σ. Κοκκάλας Καθηγητής, Π. Αβραμίδης, Αναπλ. Καθηγητής, Γ. Ηλιόπουλος, Καθηγητής, Γ. Μπαθρέλλος, Αναπλ. Καθηγητής | 
| Κωδικός μαθήματος | 
 GEOL_038 | 
| Εξάμηνο σπουδών | 
 5ο | 
| Τίτλος μαθήματος | 
 Άσκηση Υπαίθρου IV | 
| Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | 
 Άσκηση υπαίθρου | 
| Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 
 6ημ | 
| Πιστωτικές μονάδες | 
 3 | 
| Τύπος μαθήματος | 
 Γενικών Γνώσεων / Ανάπτυξης Δεξιοτήτων | 
| Προαπαιτούμενα μαθήματα | 
 ΟΧΙ | 
| Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | 
 Ελληνική | 
| Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | 
 ΟΧΙ | 
| Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | 
  | 
| Μαθησιακά αποτελέσματα | 
 Το μάθημα απευθύνεται σε προπτυχιακούς φοιτητές που γνωρίζουν και κατανοούν σε κάποιο βαθμό τα αντικείμενα της Γεωλογίας. Στόχος του μαθήματος είναι ο φοιτητής να αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες στην κατασκευή γεωλογικού χάρτη. 
- Ο φοιτητής με την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος θα είναι σε θέση:
 
- Να αναγνωρίζει και να ομαδοποιεί τα ιζηματογενή πετρώματα στην ύπαιθρο
 
- Να γνωρίζει και να κατανοεί τις μεθόδους συλλογής γεωλογικών δεδομένων στην ύπαιθρο
 
- Να αναγνωρίζει και τα καταγράφει τις κύριες ιζηματογενείς δομές των πετρωμάτων στην ύπαιθρο
 
- Να αναγνωρίζει και τα καταγράφει τις κύριες τεκτονικές δομές που παραμορφώνουν τα πετρώματα
 
- Να κατασκευάζει γεωλογικούς χάρτες σε περιοχές μικρής δυσκολίας
 
- Να αναλύει και να περιγράφει τον προσανατολισμό των ιζηματογενών και τεκτονικών δομών
 
- Να συνθέτει γεωλογικές τομές και καθώς και την στρωματογραφική διάθρωση της περιοχής με βάση τα στοιχεία που εμφανίζονται στο γεωλογικό χάρτη που κατασκεύασε.
 
- Να συντάσσει μια έκθεση γεωλογικού χάρτη.
 
 
 | 
| Γενικές Ικανότητες | 
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών,
 
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις,
 
- Αυτόνομη εργασία,
 
- Ομαδική εργασία,
 
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον,
 
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
 
 
 | 
| Περιεχόμενο μαθήματος | 
- Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
 
- Χρήση του γεωλογικού εξοπλισμού στην ύπαιθρο
 
- Αναγνώριση πετρωμάτων και ομαδοποιήσεις λιθολογιών με βάση την κλίμακα χαρτογράφησης
 
- Υπαίθριες μετρήσεις των στρώσεων των πετρωμάτων και των τεκτονικών δομών
 
- Χαρτογράφησηγεωλογικών επαφώνστην ύπαιθρο
 
- Αποτύπωση και ανάλυση μεσοσκοπικών γεωλογικών τομών στην ύπαιθρο
 
- Σύνθεση της στρωματογραφικήςδιάθρωσης
 
- Σύνταξη έκθεσης γεωλογικού χάρτη
 
 
 | 
| Τρόπος παράδοσης | 
 Πρόσωπο με πρόσωπο στην ύπαιθρο | 
| Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών | 
  | 
| Οργάνωση διδασκαλίας | 
 
| Δραστηριότητα | 
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου | 
 
|  Άσκηση πεδίου | 
6ημ × 8 = 48  | 
 
|  Μελέτη (μη καθοδηγούμενη) | 
 10 | 
 
| Συγγραφή εργασίας (με βάση στοιχεία που σύλλεξε στην ύπαιθρο) | 
30 | 
 
|  Σύνολο μαθήματος | 
 88 | 
 
 
 | 
|  Αξιολόγηση φοιτητών | 
Η συνολική αξιολόγηση γίνεται με Γραπτή Εργασία που βασίζεται στα δεδομένα που συλλέχθηκαν στην ύπαιθρο καθώς και Προφορική Εξέταση επί της ερμηνείας των γεωλογικών δεδομένων της παραδοθείσας εργασίας. | 
| Προτεινόμενη βιβλιογραφία | 
- Κουκουβέλας, Ι., Κοκκάλας Σ., Ζυγούρη, Β. 2010. Γεωλογία και σεισμοί. Εκδόσεις Δίσιγμα, Θεσσαλονίκη.
 
- Collinson, J.D., Thompson, D.B., 1989. Sedimentary structures, Unwin Hyman Publ., London.
 
- Stow, D., 2005. Sedimentary rocks in the field. Manson Publishing Ltd., UK.
 
- Lisle R., Brabham P., Barnes J. 2011. Basic geological mapping. John Wiley & Sons, Ltd.
 
- Ξυπολιάς, Π. 2009. Αζιμουθιακέςπροβολέςστην Τεκτονική Γεωλογία. Εκδόσεις Συμμετρία, Αθήνα.
 
 
 |