| Σχολή | 
 ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | 
| Τμήμα | 
 ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | 
| Επίπεδο σπουδών | 
 ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | 
| Κατηγορία μαθήματος | 
 ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ | 
| Διδάσκων | 
 Δ. Παπούλης, Καθηγητής, Π. Λαμπροπούλου, ΕΔΙΠ | 
| Κωδικός μαθήματος | 
 Geol_009 | 
| Εξάμηνο σπουδών | 
 2ο | 
| Τίτλος μαθήματος | 
 Ορυκτολογία ΙΙ | 
| Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | 
 Διαλέξεις, Εργαστηριακές ασκήσεις | 
| Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 
 2 (Θ), 3 (Ε) | 
| Πιστωτικές μονάδες | 
 6 | 
| Τύπος μαθήματος | 
 Επιστημονικής περιοχής | 
| Προαπαιτούμενα μαθήματα | 
 OXI | 
| Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | 
 Ελληνικά. Διδασκαλία μπορεί να πραγματοποιηθεί και στα Αγγλικά αν αλλοδαποί φοιτητές παρακολουθούν το μάθημα. | 
| Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | 
 Ναι (στην Αγγλική) | 
| Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | 
 https://eclass.upatras.gr/courses/GEO311 | 
| Μαθησιακά αποτελέσματα | 
 Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής πρέπει να έχει αναπτύξει τις παρακάτω ικανότητες/προσόντα : 
- Να παρουσιάζει τις γνώσεις και την αντίληψη των σημαντικών δεδομένων, αρχών και θεωριών της ορυκτολογίας
 
- Να αναγνωρίζει τα ορυκτά με τη χρήση πολωτικού μικροσκοπίου
 
- Να κατανοεί της εξάρτησης των φυσικών και οπτικών ιδιοτήτων των ορυκτών καθώς και της κρυσταλλικής τους δομή από τη χημική τους σύσταση.
 
- Ικανότητα να παρουσιάζει τις γνώσεις και την αντίληψη των σημαντικών δεδομένων, αρχών και θεωριών της ορυκτολογίας
 
- Την ικανότητα να εφαρμόζει αυτές τις γνώσεις στην επίλυση άγνωστων προβλημάτων
 
- Ικανότητα να εφαρμόζει σωστά τη μεθοδολογία  στην επίλυση άγνωστων προβλημάτων.
 
- Εξειδίκευση που απαιτείται για επαγγελματική εξέλιξη.
 
- Την ικανότητα να συνεργάζεται με άλλους στις αντιμετώπιση διεπιστημονικών προβλημάτων.
 
 
 | 
| Γενικές Ικανότητες | 
 Αυτόνομη εργασία, Ομαδική εργασία , Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον,  Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. | 
| Περιεχόμενο μαθήματος | 
- Σχηματισμός ορυκτών στη Γη και στα διάφορα περιβάλλοντα
 
- Δυαδικά συστήματα φάσεων
 
- Ταξινόμηση των ορυκτών
 
- Τεκτοπυριτικά, φυλλοπυριτικά, Ινοπυριτικά, νησοπυριτικά, κυκλοπυριτικά, σωροπυριτικά ορυκτά
 
- Μερικά μη πυριτικά ορυκτά (ανθρακικά οξείδια)
 
 
 | 
| Τρόπος παράδοσης | 
 Πρόσωπο με πρόσωπο | 
| Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών | 
 Παραδόσεις (Power  Point),  ασκήσεις,  παραδείγματα | 
| Οργάνωση διδασκαλίας | 
 
| Δραστηριότητα | 
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου | 
 
|  Διαλέξεις Θεωρίας | 
 2X13 = 26 | 
 
|  Εργαστηριακές ασκήσεις | 
 3X13 = 39 | 
 
|  Φροντιστήριο | 
 1X13 = 13 | 
 
|  Αυτοτελής Μελέτη | 
 72 | 
 
|  Σύνολο μαθήματος | 
 150 | 
 
 
 | 
|  Αξιολόγηση φοιτητών | 
Γραπτές εξετάσεις που περιλαμβάνουν ερωτήσεις σύντομης απάντησης καθώς και ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων αλλά και επίλυσης προβλημάτων. Εξέταση στο Πετρογραφικό Μικροσκόπιο | 
| Προτεινόμενη βιβλιογραφία | 
- Δ. Παπούλης, Π. Λαμπροπούλου. Ορυκτολογία: Συστηματική Ταξινόμηση των Ορυκτών2016. 155σελ.
 
- Perkins, D., Mineralogy. Prentice-Hall, Inc. New Jersey. 484p, 1998.
 
- Nesse, W.D., Introduction to Mineralogy. Oxford University Press. New York, Oxford, 442p. 2000.
 
- Dyar, M.D., Gunter, M.E., Tasa, D. Mineralogy and Optical Mineralogy. Mineralogical Society of America, Chantilly, VA. 708p, 2008.
 
- MacKenzie, W.S., Guilford, C., Atlas of the Rock-forming Minerals in Thin Section, Lonman, 98p, 1980.
 
 
Συναφή επιστημονικά περιοδικά: 
American Mineralogist, Mineralogical Magazine, Mineralogy and Petrology, Reviews in Mineralogy and Petrology, Elements, Minerals 
 |